«كلاه قرمزي و بچه ننه»ركورد دو فيلم قبلي‌اش را نزده
سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است
Image

 حميد مدرسي با توجه به فروش 4 ميلياردي «كلاه قرمزي و بچه ننه» فروش آن را در مقايسه با دو فيلم قبلي «كلاه قرمزي» ركورد فوق‌العاده‌اي تاكنون ندانست. او همچنين از هيات انتخاب معرفي فيلم ايراني به اسكار خواست كه به فيلم «كلاه قرمزي و بچه ننه» به عنوان يك گزينه فكر كنند.

اين تهيه‌كننده سينما همزمان با سپري شدن بيش از يك ماه از اكران فيلمش در گفت‌‌وگويي با خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،گفت: «كلاه قرمزي و بچه ننه» با وجود اينكه يك ماه از اكرانش سپري شده است و ركوردهاي مختلفي از جمله هفته اول، روز نيم‌بها و... را زده است اما هنوز به ركورد كلي فروش منجر نشده است.

او با مقايسه‌‌ي فروش و تعداد تماشاگران «كلاه قرمزي و سروناز» و «كلاه قرمزي و پسرخاله» گفت: «كلاه قرمزي و بچه ننه» هنوز نتوانسته به ركورد اين دو فيلم برسد، ركورد «پسرخاله» در تاريخ سينما بي‌نظير بود و «سروناز» با قيمت بليت 600 تومان حدود 10 ميليارد به قيمت بليت امروز فروش كرد پس به نظر ما «كلاه قرمزي و بچه ننه» كار درشتي نكرده است و هنوز به مطلوب نرسيده است.

مدرسي پيش‌بيني كرد با توجه به آغاز فصل مدارس و شيوه‌ي تبليغات جديد اين فيلم، موج جديدي از فروش «كلاه قرمزي و بچه ننه » در فصل پاييز آغاز شود.

اين تهيه‌كننده سينما در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به بحث داغ انتخاب فيلم ايراني براي اسكار اذعان داشت: ممكن است پيشنهاد اينكه مي‌توان به فيلم «كلاه قرمزي» به عنوان يكي از گزينه‌هاي معرفي به اسكار فكر كرد به نظر برخي با توجه به ديالوگ‌‌هاي خاصي اين شخصيت‌ و گروه عروسك‌هايش كه براي ما بومي شده است، خنده‌دار برسد اما وقتي فيلمي در داخل اينهمه ركورد زده، چرا ركورد جهاني را از او بگيريم؟!

مدرسي ادامه داد: به نظر من انتخاب فيلم «كلاه قرمزي و بچه ننه» براي اسكار جسارت مي‌خواهد، همان‌طور كه وقتي ما مي‌خواستيم «كلاه قرمزي» را شروع كنيم با اما، اگرها شروع شد اما شاهد اينهمه ركوردهاي ماندگار بوديم. «كلاه قرمزي» از تاريخ تولدش در سينماي ايران اتفاقات كمي را رقم نزده است بنابراين جا دارد روي آن بايستيم و از آن دفاع كنيم.

وي در عين حال خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه تبليغات منفي براي سينماي ايران شده است و يك نااميدي عجيب و غريبي از ما آن‌طرف احساس مي‌كنند، اين فيلم به عنوان يك فيلم شاد حامل خبرهايي از داخل ايران است كه مي‌تواند نشان بدهد اين مملكت زنده و شاداب است و نكات مثبتي از ما را بازتاب بدهد بنابراين انتخاب «كلاه قرمزي» به عنوان يك شخصيت ملي توسط هيات انتخاب اسكار ايراني، جسارت آن هيات را مي‌رساند تا انتخاب يك فيلم كليشه‌اي شده‌اي كه شانس كمتري دارد.

مدرسي در عين حال گفت: بحث مهم در اين ميان اين است كه اساسا هيات انتخاب اسكار به فيلم «كلاه قرمزي و بچه ننه» فكر كند، چون به نظر من اين فيلم هم شانس دارد، قطعا نويسندگان ، كارگردان اين فيلم با توجه به نگاه كودك در عرصه جهاني خواهند گفت اين فيلم چه شانس‌هاي در عرصه‌ي جهاني دارد.

اين تهيه‌كننده درباره تمهيداتي كه براي اكران جهاني «كلاه قرمزي و بچه ننه» انديشيده‌اند به ايسنا توضيح داد: مدت‌ها است كه بر روي زير نويس اين فيلم در حال كار هستيم به هر حال زيرنويس آن، بسيار سخت است چون ترجمه عادي از حرف‌هاي اين عروسك‌ها نمي‌توانيم داشته باشيم بنابراين داريم بر روي يك زيرنويس تخصصي كار مي‌كنيم تا مفهومي كه ما از حرف‌هاي كلاه قرمزي درك مي‌كنيم، براي مخاطب خارجي نيز قابل فهم باشد.

مدرسي با تاكيد دوباره بر اينكه «كلاه قرمزي و بچه ننه» مي‌تواند حرف‌هاي جهاني داشته باشد، يادآور شد: با توجه به اينكه ما به يكسري تماشگران خارجي فيلم را نشان داديم براي اكران جهاني آن بازتاب‌هاي مثبتي گرفتيم و اميدوار شديم خارج از جغرافياي ايران مخاطبان خودش را جذب كند.

وي ادامه داد: ما خيلي بررسي كرديم احساس كرديم كه چرا اين شانس بايد گرفته شود، انتخاب فيلم براي اسكار نمي‌تواند سليقه‌اي باشد، بايد جمع كميته و مديران شانس را به فيلمي بدهند كه بتواند شانسي داشته باشد.

مدرسي در پايان با خطاب قرار دادن هيات انتخاب فيلم ايراني به اسكار ادامه داد: من به هيات انتخاب فيلم ايراني براي معرفي به اسكار مي‌گويم كه به عروسك «كلاه قرمزي» با توجه به عقبه‌ي آن اطمينان كنند چون «كلاه قرمزي» با توجه به بركاتي كه براي سينماي ايران در داخل كشور داشته،قابل اطمينان است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب